Pages

Tuesday, February 01, 2011

Internet nerd!

Jag klassas nog i facket internetnerd - eller ?

Jag noterade nyligen att jag skrivit över 300 inlägg på bloggen. Och till råga på det har jag skrivit över 2000 inlägg på www.rcheli.se. Vad har jag egentligen bidragit med? Jag är inte speciellt duktig på att mecka och kan inte påstå att jag kan förklara den tekniska biten på ett pedagogiskt sätt. På bloggen har jag försökt dela med mig av mina erfarenheter så att inte andra ska begå samma misstag som jag själv gjort. På rcheli har jag försökt att hålla en saklig profil och enbart kommentera sådant jag faktiskt vet något om. Det vill säga bygga mina kommentarer på egenupplevda erfarenheter. Att skriva +1 skulle aldrig falla mig in. Jag tror på att forumen blir bättre om man man håller det sakligt, även om en smula lättsammet höjer stämningen.

Jag har även försökt vara lite mera aktiv på bloggen de senaste två månaderna. Sedan början av december har det blivit nästan ett inlägg varje dag. Det svåraste har varit att komma på vad jag ska skriva om. Ibland faller det sig naturligt men ibland får jag verkligen fundera till så att inte inläggen blir likadana och intetsägande. Det kommer nog bli enklare att hålla bloggen varierad när säsongen drar igång på allvar!

1 comment:

Anonymous said...

+1 :P