Pages

Wednesday, February 02, 2011

Anpassa sig efter rådande väderlek!

Thomas (THMA) - Inte direkt kräsen på väder...

Det finns inte dåligt väder bara fåliga kläder, brukar man säga. Och när det kommer till heliflygning ligger det mycket i det. Visst, vid regn och snöfall går det av förklarliga skäl inte att flyga. Men kyla, snö, vind, hetta osv går att anpassa sig efter. Med rätt kläder och utrustning kommer man långt. Därefter är det bara ren vilja. Jag själv skulle aldrig kunna lägga ner flygandet på hösten och sen börja igen på våren. För mig är hobbyn/sporten 100% 24/7. Jag gillar att det finns ett gäng tokstollar i min klubb som delar min syn på vad som är flygbart väder. Varje helg är vi 5-6 man som möts upp och flyger så mycket vi kan. Jag tror att under 2010 var det nog max 5 ggr jag åkte ut till fältet och fick ställa in pga vädret, sommar och vinter inräknat. Allt handlar om hur gärna man vill flyga (och hur kräsen man är). Dock måste jag tillägga att hur mycket jag än gillar att flyga på vintern så föredrar jag självklart sommaren....

No comments: