Pages

Monday, February 07, 2011

Hur många accpaket är lagom?

10 accpaket och 2 helisar - blanda det med en Superduo och en Duo2 och flygningen kommer inte begränsas av utrustningen....

Många som skaffat kraftiga laddare och kralliga nätagg hävdar att man då inte behöver ha speciellt många accar. Det är sant förutsatt att man har tillgång till 220 på fältet. Själv tycker jag det är ganska skönt att kunna ladda upp accarna hemma och sedan bara ta med sändare, helin och accarna till fältet. Sen är det väldigt skönt att ha många accar när man åker på meetings eller till ställen där man inte kan ladda. Jag har 5 uppsättningar till vardera helin vilket känns lagom. Det gör att jag kan ladda accarna hemma och sen åka till fältet och flyga upp dem. Att flyga 5 flighter är ganska lagom en vardagseftermiddag. På helgen kan det vara nice att flyga lite mera och då kan man passa på att ta med sig laddaren ut. Jag är iaf övertygad om att jag kommer kunna flyga precis så mycket som jag har koncentration till utan att mina accar och min utrustning är en begränsning...

No comments: