Pages

Sunday, February 06, 2011

Ljusare tider!

var denna helgen avklarad. Och självklart innebar det flygning! Det märks verkligen att dagarna börjar bli längre. Nu kan man utan problem flyga fram till 15: 30 tiden. Det gillar jag skarpt! Idag blåste det en del men det gjorde flygningen lite mera intressant eftersom jag tidigare inte flugit min 700e i vind. Men den tog vinden riktigt bra! Sen är det nog mycket av en vanesak. Nu har vi ju flugit i vindstilla i 4 månader. Hade det blåst lika mycket en sommardag som idag har man inte ens rynkat på näsan..

För min del hann jag med 14 accar fördelat på 7 flygningar på vardera dag. Helt okej. Att flyga mycket mer än 7-8 flighter en dag ger inte så mycket för efter det så tycker jag att man, iaf jag, tappar koncentration och mest flyger runt och upprepar samma manövrar. Mitt mål är inte att lära mig massvis med nya manövrar utan att lära mig det jag redan kan på ett bättre, snyggare och mer kontrollerat. Alltså höja min personliga lägsta nivå!

Som vanligt hade jag min kamera framme så fort något spännande hände och här kommer några "Kodak moments" från denna helg...

Alla i våran i klubb har fått dille på kraftiga laddare och löjligt effektfulla nätaggregat. Här är det Danne O som laddar med 5C i sin Superduo med 1400 watts nätagg. Nätaggen var snyggt inbyggda i en Align väska. Praktiskt!

Thomas måste missuppfattat det här med inverterade autos. Det är första delen av auton som skall vara inverterade, inte sista. Denna auto började bra men att landa där snön lutar 45 grader resulterar lätt i att helin tippar över och välter...

Bara en gång till. Att säga så slutar sällan bra. Denna gång blev det ett knäckt landningsställ. Mats står i bakgrunden och med ett smile som utstrålar "hade aldrig hänt en Align"...

Tobbes Trex 700e dog i en inverterad förbiflygning. Skaderapport - bom, blad och kardan. Anledning? Kabeln till regulatorn hade vibrerat av. Jag vet hur det känns! Fråga mig inte varför...

Helgens avslutades i sedvanlig ordning med skräpmat och skitsnack.



No comments: