Pages

Saturday, January 08, 2011

Kan man lära sig krascha?

Det gäller att inte deppa ihop när ens heli går i marken - och det gör den förr eller senare!

Kan man lära sig krascha? Ja, själva utförandet av kraschen klarar alla av. Men det är efteråt den något mera ansträngande biten kommer. Alla vet att en krasch känns grymt sur och det kommer kosta pengar att få upp helin igen. Och det kommer troligtvis ta en hel del timmar innan den flyger lika bra som innan kraschen. Men på något sätt måste man lära sig att inte gräva ner sig när helin mosas. Första året tyckte jag det var pest och pina att krascha. Jag mådde faktiskt riktigt dåligt av det. Om det var spakfel blev jag riktigt sur på mig själv. Det kan nog berott på att jag hade grymt höga krav och förväntningar på mig själv i början. Men på något sätt har jag lärt mig att ta det hela på ett bättre sätt. Jag har nog förlikat mig med det faktum att vi håller på med flygande ting och det hör till att de då och då rasar ner från skyn. Inte mycket att göra åt det. Det känns fortfarande tråkigt att krascha, men det är bara att rycka på axlarna och göra det bästa av situationen. Det kliar i mig om en maskin ligger trasig hemma på köksbordet och jag försöker alltid få upp den i luften så snabbt som möjligt igen.

Så, summan av kardemumman är att alla kraschar mer eller mindre (förutom Dele som jag aldrig sett krascha) och det är tyvärr en del av hobbyn. Hoppa upp i sadeln och på det igen!

No comments: