Pages

Tuesday, January 25, 2011

Även vinterdagar bjuder på grymt flygväder!

Vindstilla och blå himmel - Perfekt för flygning!

I helgen var det faktiskt riktigt trevligt flygväder. Någon enstaka minusgrad och inte mycket moln tillsammans med en helt vindstilla atomsfär gjorde utsikterna för flygning perfekta. Det var riktigt kul och jag flög totalt 12 flighter uppdelat på två dagarna. Det var precis som vanligt stor aktivitet på fältet och alla verkade nöjda med vädret och flög så mycket de hann med. En sak jag märkt nu när jag gått över till en större helin är att man behöver inte speciellt stora accar för att det genast ska bli tungt att bära. Så frågan är hur man kan banta ner väskan? En ide´är att ha så pass många accar att man inte behöver släpa med sig nätagg och laddare. Andra alternativet är att man har få accar man kraftig laddare och nätagg. Jag väljer att ha många accar och kraftig laddare och nätagg. En kompromiss kan man säga. Men sen får jag också stå ut med att släpa på en himla massa grejer när jag ska ut till fältet. Jag har just beställt ny laddare och ett nätagg och återkommer med rapport så fort jag fått hem det!

Tobbes låda med accar - ibland när man går runt med orangutang-armar drömmer man sig tillbaka till 450 tiden....

Tobbes väska med två seriekopplade serveragg. Ekonomiskt att få ut 24v och 1400 watt för under 500 kronor!

Peo kom förbi och flög sin 12s Trex 600e med Vbar.

No comments: