Pages

Wednesday, January 26, 2011

6hv på hugget!



Compass Atom 6HV - Helt utan options! (Jag vet, ska byta ut RJX huvudet mot orginal)

Jag tog mig i kragen och skruvade ihop min 6hv. Egentligen var det inte mycket att fixa men jag har haft 0 insipiration att mecka sista tiden. Jag bytte bom, huvuddrev och mainshaft. Det som är kvar göra är byta servohorn, jorda bommen, byta ett servocase och fixa vbar setupen. Lär dröja ytterligare nån vecka eller två. Det vore kul att flyga 6hv igen eftersom jag knappt flugit den sedan jag skaffade 700an. Den är snabb och känns lätt i luften, även med relativt låg hs. Jag har monterat en 11t pinion och siktar på att få en hs runt 2200 rpm. Efter jag vant mig vid 700an känns allt annat slött så jag får tweaka till 6hv lite så det blir ännu mera fart på den. Eftersom jag har ett hobbywing esc väntar jag med spänning på att mikado ska släppa sin gov, det borde de väl göra snart?

No comments: