Väl på plats så såg vi att East coast heli gänget hade tänkt till rejält och ordnat med två separata flightlines för helis och en för flygplan. Det funkade klockrent! Till råga på allt hade vi solen i ryggen hela dagen till skillnad från förra året då man stod med sork-ögon och stirrade in i solen hela dagen. Träffen var relativt välbesökt med ungefär 50 talet piloter. Höjdpunkten var "flying cirkus" uppvisning samt all grym flygning Oscar Olsson bjöd på. Han är en sån otrolig inspirationskälla med sin avslappnade stil och ödmjuka framtoning.
Så hur gick min flygning då? Över förväntan. Jag slapp huvudvärk, vilket jag så gott som alltid får när jag sover dåligt, och lyckades flyga hyfsat. Det blev 5 accar som alla kändes helt klart okej. Inte super bra, men inte heller dåligt. Det var iaf riktigt roligt och jag ser redan fram i mot nästa års träff!
Såhär kan det gå om man laddar en lipo acc utan balansering i ett flygplan.
Killens försvar - vaddå? Det är ju bara en 2S lipo, den behöver man inte balansladda...
Oscar på väg ut på den "stora" flightlinen. Han visade hur man gör Piro globe och London Eye utan att ens anstränga sig det minsta lilla!
Morricane gör ett mycket noggrant test för att se om el eller nitro versionen väger mest...
Killens försvar - vaddå? Det är ju bara en 2S lipo, den behöver man inte balansladda...
Oscar på väg ut på den "stora" flightlinen. Han visade hur man gör Piro globe och London Eye utan att ens anstränga sig det minsta lilla!
Morricane gör ett mycket noggrant test för att se om el eller nitro versionen väger mest...
No comments:
Post a Comment