Pages

Tuesday, June 07, 2011

Norrköping!

Sådär, då var årets andra meeting avklarat. Jag inledde med rejäla sömnproblem dagarna innan så natten mellan fredag och lördag bjöd på hela 3 timmars sömn. Jag var helt övertygad om att jag skulle vara mosig i skallen och inte lyckas flyga ett smack. Eftersom Habo var en ren katastrof för min del med maskiner som krånglade och flygningen som kändes på newbie nivå var jag måttligt road i bilen på väg ner till Norrköping? Skulle jag fucka upp en träff till? Det vore kul att få en gång skulle kunna ge järnet och pressa lite gränser.

Väl på plats så såg vi att East coast heli gänget hade tänkt till rejält och ordnat med två separata flightlines för helis och en för flygplan. Det funkade klockrent! Till råga på allt hade vi solen i ryggen hela dagen till skillnad från förra året då man stod med sork-ögon och stirrade in i solen hela dagen. Träffen var relativt välbesökt med ungefär 50 talet piloter. Höjdpunkten var "flying cirkus" uppvisning samt all grym flygning Oscar Olsson bjöd på. Han är en sån otrolig inspirationskälla med sin avslappnade stil och ödmjuka framtoning.

Så hur gick min flygning då? Över förväntan. Jag slapp huvudvärk, vilket jag så gott som alltid får när jag sover dåligt, och lyckades flyga hyfsat. Det blev 5 accar som alla kändes helt klart okej. Inte super bra, men inte heller dåligt. Det var iaf riktigt roligt och jag ser redan fram i mot nästa års träff!

Såhär kan det gå om man laddar en lipo acc utan balansering i ett flygplan.
Killens försvar - vaddå? Det är ju bara en 2S lipo, den behöver man inte balansladda...


Oscar på väg ut på den "stora" flightlinen. Han visade hur man gör Piro globe och London Eye utan att ens anstränga sig det minsta lilla!

Morricane gör ett mycket noggrant test för att se om el eller nitro versionen väger mest...


No comments: