Pages

Monday, April 18, 2011

Rock and roll!


Loo 600 - tysk ingengörskonst. Vacker så det förslår!

Flög 10 flighter i söndags. 6 med Logon och 4 med Rexen. Logon flyger riktigt trevligt, speciellt när man kör med låg hs. Jag har idle 1 på 2000 rpm och idle 2 2200 rpm. Med tanke på att den är väldigt lätt så känns den mer harmonisk och lättflugen på 2000 rpm. Jag tömmer mina 3300 mah accar till 20% kvar på 4:30 på idle 1 och på idle 2 får jag prick 4 minuter. Jag kommer vid nästa acc inköp gå upp till 3700 accar. Rexen flög riktigt bra med Edge bladen. Lungt och behärskat. Den trackade riktigt bra genom manövrarna och det roligaste var nog hänget i autosarna. Sjuktkul. Nu är det snart påskhelg och tyvärr kommer jag inte kunna flyga något eftersom ledigheten skall vigas åt att flytta. Hej då Väsby välkommen Solna. Men någon flight ska jag nog försöka hinna med!

No comments: