Pages

Thursday, April 14, 2011

Nya blad och ny Canopy!

Edge blad till Rexen och ny canopy till Logon.

Yes, Fast-lad levererar lika snabbt som alltid. Jag beställde lite grejer i måndags kväll och idag torsdag har jag dem. Toppen! Det ska bli riktigt kul att se hur Rexen flyger med Edge blad. Jag var tvungen att ställa upp Logon bredvid rexen och jämföra storlek. Det är ganska uppenbart att Logon är en av de de största 50 size helisarna. Den påminner mer om en liten 90a. Kollar man på huvarna är de nästa lika stora. Och bommen är bara några centimeter kortare. Det gör att Logon är grymt bra för med dålig syn (jag bland annat) då den är betydligt lättare att se i luften än andra 600 helisar. Ska man jämföra med 6HV som jag hade tidigare påminde den mer om en 550 med lång bom. Finns för och nackdelar med det också. I helgen hoppas jag att min influensa lagt sig så att jag kan ta mig ut till fältet och bränna av några accar!

1 comment:

Anonymous said...

ummm....

låt oss börja med perspektivförskjutningen ;)
ställ gärna 700:an framför Lego 600:an så får vi se hehehhe

Sedan är det ju som så, att en liten heli med stor canopy (a.k.a Lock/regnmätare) gör sitt till.

Är helt övertygad om att Canomod eller Fusuno kan skapa en sönder-designad canopy till en Rex 700:a som får den att se ut som en Rex 900:a :P


sorry mate, I just had to set the records straight :D

/von Rotorkopfh