Pages

Monday, April 04, 2011

Hål i marken....

Full fart med bra väder även denna helg! Jag flög min 700e och 6HV och ha med ungefär tio flighter under Söndagen. Thomas hjälpte mig nyta lager i min Scorpion motor vilket behövdes. Under tiden Scorpion motorn är urplockad flyger jag med en Align 700MX motor, och jag måste säga att kraften är imponerande! Kanske till med mera än min 4035 500kv. För 109 dollar är den oslagbar. Kvaliteten? Det återstår att se hur många flighter den håller. Men enligt rapporter på HF och RR verkar den hålla bra. Jag använder även Align egna motorfäste som icke är justerbart och det verkar faktiskt funka även om jag var skeptisk till en början. Inga strippade drev hittills!

Några bilder från helgen!

Lagerbyte. Denna motor hade gått 300 flighter utan byte så nu var det dags i förbyggande syfte. Det hördes dock inga missljud ifrån den.

Richard hade köpt en "hastighetsmätare" från HC och flög i 149 km/h med sin Atom 500!

Thomas gjorde nån slags "blade-stop-auto" och fritt fall från 30 meter gjorde att hans 6HV fick bekänna färg. Sa någon re-kit?

Ena bladet satt drygt 2 decimeter ner i marken. Det krävdes rejält med kraft för att få loss helin ur marken!

Ramen gick i två delar. Men hans hemmagjorda platta för att skydda accarna höll.

Don´t taco my pack dude!

Trasiga packar spikas på direkten! Dåligt med flames denna gång....

No comments: