Pages

Monday, April 11, 2011

Eftermiddagsflygningar!

Nu har eftermiddagsflygningarna kommit igång rejält. Det betyder mindre tid hemma framför datorn och mera tid ute på fältet vilket alltid är trevligt. Idag blev det 5 flygningar med 700an och jag måste säga att de Align 690 blad som jag flyger med nu inte alls passar min flygstil. Grymt aggressiva och med ett otroligt bett. Så direkt efter dagens flygning åkte jag hem och beställde ett par Edge 693 FBL blad. Ska blir riktigt kul att testa dem då jag gillade dem på Logon förra sommaren. jag flög även 3 accar med Logon idag. Jag hade nästan glömt hur otroligt smooth och följsamt den flyger. Efter varje landning hade jag ett stort smile på läpparna och det känns grymt kul att åter igen flyga Logo.

Några bilder från idag:

Idag var det 16 plus grader och nästan ingen vind. Skönt med sol, man fick verkligen vårkänslor!

Jonas kom förbi och puffade en av sina accar. Spiken är obligatorisk. Dåligt med rök denna gång!

Passade på att åka hem på lunchen och jorda tailcaset på Logon - det botade bot på alla glitchar!


Min förkylning är ihärdig - tur att jag har medicin hemma!

1 comment:

Zara C said...

I enjoyed rreading this