Pages

Sunday, March 06, 2011

Team Compass

På något sätt kommer det aldrig kännas naturligt att ta bilder som dessa....

Jag blev ombedd av Compass att skicka in en bild och en text till deras nya hemsida som lanseras inom en snar framtid. Min vän Daniel O fotograferade och jag försökte få till en naturlig look. Gick sådär. Det mest intressanta är att man kan se hur bra färgerna är på min nya Fusuno kåpa. Det gula verkligen lyser och jag är helnöjd med hur dem syns i luften!

Det har blivit en hel del flyga denna helg. I går, lördag, blåste det rejält men jag såg det som ett ypperligt tillfälle att träna. Kan man flyga tight och bra i kraftig vind så flyger man så mycket bättre när det är vindstilla. Det svåraste är att placera manövrarna snyggt och få till de transitons som man tänkt sig. Men övning ger färdighet! Idag flög jag 10 accar och vädret var betydligt bättre, iaf mindre vind. Och det gick riktigt bra idag! Fick till både rollande cirklar och tic-toc hurricanes (läskigt som faan när man är skids-in). Men jag behöver öva mer på dem för att de ska se riktigt snygga ut.

Över och ut för denna helg. Det blir mera flygning nästa helg och i veckan tänkte jag börja konstruera ett freestyle program som jag sedan kan ha på tävlingen i juli. Det kommer bli svårt att få ihop ett varierat program som är på max 4 minuter...

No comments: