Pages

Thursday, March 17, 2011

Rothzen testar Vbar 5.1

Rothzen har varit ute och testat den nya goven från Mikado. Som vanligt flyger han grymmare än grymmast och pressar alla gränser som finns. Han är verkligen en av mina största inspirationskällor i Sverige. Han har en bra blandning mellan teknik och hastighet samtidigt som han flyger väldigt mjukt och smoth. Jag minns när jag såg honom flyga för första gången, Söderhamn 2009, och då stod jag med hakan vid knäna. Än idag får hans flygning mig att vilja träna mera och hårdare, snacka om inspiration!

Själv har jag bara flugit den ca 10 flighter och tyckte då den var riktigt nice! Jag har inte bestämt mig ännu om jag ska kränga mitt Jive 80HV och skaffa ett Hobbywing ESC och köra Vbar goven. Det jag gillar med Jiven är att den är otroligt enkel att programera och den funkar verkligen felfritt flight efter flight. Kanske räcker inte 80A till när det blir varmt ute? Det får tiden utvisa.


F.Rothzen - Alltid lika nice flygning!

No comments: