Pages

Saturday, February 12, 2011

Snö. Snö. Snö. Fy faan.

Egentligen har jag inte speciellt mycket emot vintern. Man kan klä sig för att slippa kylan och naturen är faktiskt riktigt fin när det ligger några dm nysnö. Är dessutom solsken och blå himmel är vinterdagar riktigt sköna. Det största nackdelen med vintern är snön och det elände trafiken blir. Hade jag inte behövt använda bilen under vintern hade det nog nästan varit trivsamt. Är det inte stopp på motorvägen så är parkeringsplatsen igenskottad. Suck. Men nu kan det inte vara mycket mer än två månader kvar till bättre väder...

Idag hade jag siktet inställt på att åka ut till fältet och flyga några flighter. Vägen var inte skottad fram till klubben så jag och Danne.O bestämde oss för att parkera så nära det gick iaf. När jag parkerat märkte jag att ena bakhjulet var precis vid snövallskanten och eftersom vi stod i en uppförsbacke tänkte jag att det är bäst att jag försöker backa bak en bit och komma ut från snön. Men det gick sådär. Bilen spårade istället mer inåt. Och framåt/uppåt gick inte att köra eftersom det var glashalt. Ju mer vi försökte få ut bilen ju mer fastnade den. Surt. Och att ringa en bärgare lockade inte speciellt mycket då det kostar 2 lakan. För 2 lakan kan man göra annat som är bra mycket roligare. Men vi åkte runt bland närliggande gårdar och tillslut hittade vi en kille som hade en militärjeep från 30-talet (eller nått). Efter en halvtimmas kämpande fick vi äntligen loss min bil. Då fick kille soppatorsk. Det var bara att först åka och hämta en dunk och sedan vidare till macken. Väl tillbaka så startade inte hans gamla jeep. Men med lite startgas så gick det bättre. Trevlig kille som var otroligt hjälpsam! Det tråkiga var att hela dagen hade gått åt till att kämpa med att få upp bilen ur diket...

Det var igen ide att ta sig till fältet. Men jag ville ändå inte ge upp tanken på att flyga. Christoffer, Modde, kom förbi och skulle testa sin FBL Trex 250. Så vi parkerade bilarna och ställde oss vi en närliggande äng. Inte direkt stort utrymme för min 90a, men bättre än inget. Flög en acc och det var lite spännande att flyga och behöva hålla ner storleken på alla manövrar som gjordes i sidled. Bra träning! Men sen åkte jag hem och satte mig i värmen och skruvade med min 6HV och längtade till sommaren...

Christoffer med sin BeastX preppade Trex 250. Den såg ut som en liten geting, precis som alla andra 250.

Danne O lyckades fota mig den enda sekunden under dagen jag faktiskt log...

No comments: