Pages

Saturday, February 12, 2011

Nytt grafikkort!



Nytt grafikkort - ett bra drag då simmen blev mycket bättre!

Jag har alltid varit tvungen att köra upplösningen på det absoluta lägsta för att det inte skulle hacka. Det medförde i sin tur att grafiken var rätt kass. Många stora pixlar så att säga. Det har funkat hyfsat fram till 3.0 uppgraderingen men då blev det riktigt illa. Att göra stora manövrar som tex rollande cirklar var mest på känsla då helin blev ett par små prickar när man kom iväg en bit. Så min gode vän Mats hjälpte mig att göra en överblick över min dator då jag själv är helt nollställd när det kommer till datorer. Han hänvisade mig till ett bra grafikkort på Dustin för under tusenlappen. Packat och klart, tänkte jag. Definitivt värt ett försök. För sämre kunde det omöjligt bli.

Så ikväll fick jag hjälp med att installera det samt fixande med nya drivrutiner. Och jisses vilken skillnad det blev! Mycket bättre upplösning och grafik, absolut noll hackande och allt flowade bättre. Och det med grafiken på högsta upplösningen! Toppennöjd!

Jag har lagt ner ganska mycket tid på att tweaka en Trex 700 i simmen och nu börjar den kännas riktigt trevlig, kanske lite nervös på tailen fortfarande. Jag har fått öka vikten och dra ner "lift" för att den ska falla lagom snabbt mot marken. Men jag har även fått öka rotorvarvet och pitchen för att inte förlora själva snäppet. Nu är det åter igen riktigt kul att köra sim och det är massa nya grejer jag vill träna in!

No comments: