Pages

Thursday, February 17, 2011

Mikado Vbar 5,1


Jag har installerat Mikados nya uppdatering kallad 5,1. Själva uppdateringen var simpel men att ställa in goven var lite klurigare. Jag gillar hur själva goven är uppbyggd och efter lite råd och tips från Mel började jag hänga med i hur den skulle ställas in. Hittills har jag installerat en Hyperion rpm sensor i min 6hv och jag får se vad jag gör med 700an framöver. Eftersom den har ett Jive 80HV funkar den bra som det är. Jag har ställt mina varvtal till 1700 i normal, 2000 i Idle 1 och 2200 i Idle 2. Det borde vara lagom för en 50 size heli.

Målet var att prova helin med den nya firmwaren i helgen, men klantig som jag är råkade jag sätta en mejsel i mitt vänstra pekfinger igår. Inget stort sår, men jag tror jag råkade få kolfiberdamm i såret för nu är hela fingret svullet, ömt och pulserar. Ska badda en kompress i alkohol och ha runt fingret över natten och se om det hjälper. Att försöka greppa en spak på en sändaren är i dags läget "out of the question". Så går det när man klantar sig...

No comments: