Pages

Sunday, January 09, 2011

Stort och snabbt!

Idag var det många piloter som samlades på Viklanda för att njuta av det, för årstiden, underbara vädret. Några plusgrader, vindstilla och stundvis solsken gjorde förutsättningar för flygning bästa möjliga. Dagen började med att Rickard visade hur en 450 ska flygas. Antingen är det Rickard som har ögon som en hök eller jag som behöver glasögon för under större delen av flygningen såg jag inte smack hur den låg. Hans flygning med 450n fick min 700 flygning att verka tight. Därefter kom Daniel Olsson ut och gjorde så stora loopings att Arlanda ringde och frågade om vi verkligen hade sökt tillstånd. Thomas Malmgren var på hugget med sin sprillans nya Compass Atom 6HV och flög större och snabbare än alla andra. Dragracing i luften, minst sagt. Jag tror att alla sporrade varandra att flyga stort och ta ut svängarna. Jag själv gjorde några flygningar och pressade min 700 så mycket jag kunde snabbt inse att jag inte direkt är "big air" snubben. Men kul hade vi!

Så här nöjd blir man om man skaffar en 6HV. Smilet säger allt!

Dele pressade sina skills och gjorde baklänges rollar! Bravisimo!

Thomas och Rickard. Snabbaste killarna i stan. Rickard är min idol för att han kan flyga i - 20 utan sändarpåse, täckbyxor eller mössa och vantar. Hardcore är bara förnamnet...

No comments: