Pages

Tuesday, December 28, 2010

Ledighetens första flygning!

Då var ledighetens första flygpass avklarat. Det var, precis som vanligt, riktigt kul att vara ute och flyga några accar. Tyvärr lite mulet vilket begränsade sikten men det vande man sig vid efter ett tag. Jag flög enbart min Trex 700e och den flög kanonfint de första 4 accar. När jag skulle spoola upp inför dagens sista flygning så fick jag en himla massa wobbel och när jag lyfte wobblade hela helin samt driftade kraftigt bakåt. Helskumt tänkte jag och initierade om den. Men samma sak hände igen. Antagligen är det kylan som gjort att något kärvat och därmed skapat vibrationer som vbaren inte tycker om. Nu har jag reamat om länkarna och ska göra en nytt försök imorgon. Bättre lycka då hoppas jag på!

Vad gör man när vägen inte är skottad de sista 500 meterna till klubbstugan och fältet? Man köper en pulka och drar alla grejerna den sista biten. Klockrent!

No comments: