Pages

Wednesday, December 15, 2010

Ännu en Trex 700e på Viklanda!

Tobbe har sett ljuset och skaffat en Trex 700e.

Min polare Tobbe har senaste tiden gått i mina fotspår när det kommer till val av heli. Klokt tycker jag. Först införskaffades en Compas Atom 6HV och när 6HV´n gick i marken i helgen flyttas vbar enheten över till hans nyligen införskaffade Trex 700e. Maiden var i måndags och eftersom jag jobbar 10 minuter från Viklanda mötte jag upp Tobbe på lunchen för att se hur det gick. En premiär vill man inte missa! Den flög bra men Tobbe, som köpte mitt CC HV80, hade ställt in ESC med 8 poler på motorn när det tydligen var så att den hade 10. Det gjorde att rotorvarvet blev lägre än vad det var tänkt. Troligen låg det runt 1800 i Idle 2. Men den flög fint!

Align börjar göra snyggare och snyggare canopys.

No comments: