Pages

Sunday, November 28, 2010

Tailen sprängdes...


Ibland blir vissa läxor dyra. Jag hade läst om några fall där bulten till tailbladhållaren gått av men efter att ha snackat med ett tiotal vänner verkade som att problemet inte var så stort. Jag beställde hem Kde uppgraderingskit men pga influensa och mycket jobb har jag varken haft tid eller ork att riva isär tailen och byta bultar. Det borde jag gjort. När jag flög i lördags hörde jag plötsligt en smäll sen började helin vobbla och pirrutera okontrollerat. Jag slog i hold och försökte autorotera men smällen blev ändå hård. Surt men inte mycket att göra något åt. Skaderapporten innehöll allt det klassiska. Tråkigt med min sprillans nya canopy, detta var på andra flighten med den. Blev dock bara några mindre sprickor.

Delar skall beställas och framöver blir det quick uk tail för att vara på säkra sidan!

No comments: