Pages

Friday, November 05, 2010

Premiären avklarad!


Nu är den äntligen lyft! Och det gick helt utan några konstigheter eller problem. De första 3 flygningarna gick åt till att tweaka vbaren. Men sen lunde jag börja pressa på! Det hade verkligen mäktig närvaro och ett ruggit maffigt ljud. Det var lite ovant i början eftersom den byggde fart på ett annat sätt än mina mindre helisar. Det var en höjdare att göra autos med den, det var nästan så att man kunde gå och ta en fika efter man haft i hold och ändå hinna med en mjuk landning. Jag gjorde några inverterade autos och man hade mycket häng kvar trots att det var lätt att bli lurad av bladljudet. Till imorgon ska jag öka expon på tailen och sänka main rotor gain, det är nog de sista justeringarna. Sen ska jag bara fokusera på att vänja mig vid den!

No comments: