Pages

Tuesday, October 12, 2010

Nej, bloggen är inte nerlagd.

Det är över en månad sedan senaste gången jag postade ett inlägg på bloggen. Varför? Svaret är jobb. Jag jobbar i år som projektledare och reser runt i hela Sverige och håller utbildning för våra servicetekniker (jag jobbar som lager och logistikansvarig på ett hissföretag). Det innebär att jag är på resande fot måndag-torsdag varje vecka. Just nu är jag inne på sjunde veckan på raken. Eftersom jobbet tar så mycket tid blir det inte mycket över till helikopter hobbyn när jag väl är hemma i Stockholm.

Senast jag flög var för 3 veckor sedan. Då smällde jag min 6HV. Första gången på 1 och 1 /2 år som jag spakar ner helin. Räknande lite löst på att det var ungefär 800 flygningar sen senaste spakfelet, så ration är ju inte helt kass. Det jag försökte mig på var en pirro tictoc men att vrida den "180 grader" och därmed göra manövern med skidsen mot mig istället för disken mot mig. Det var mulet ute och jag tappade bort orienteringen och under den tiondel jag funderade på hur den låg hann den fall rakt ner i marken. Boom! Gör om, gör rätt.

Jag har dock bara drygt 2 veckor kvar av resande så snart ska jag komma igång och flyga och träna i simulatornn. Jag har verkligen många nya grejer jag är sugen på att öva in! Men att resa runt är inte bara tråkigt. Jag var i Karlstad för några veckor sedan och passade då på att möta upp Jonny Käll. Mycket trevlig och ödmjuk kille. Vi var ute en sväng med hans Logo 500 och han visade att definitivt tillhör toppskiktet i Sverige! Han har verkligen en varierande stil och blandar låg tic tocs med piroflippar och sjukt stora cubaner. Hatten av, så att säga. Det märks att han även är grym på F3C för han har verkligen känslan för att hålla farten igång i lygningen. Efter eftermiddagsflygning tog vi det lungt och jag provade på Karlstads egna speciallite kebab med mos. Gott, men annorlunda. Jonny visade även att han var en hejjare på tvspel vilket jag själv saknar allt tallang inom.

Jag har även beställt en Trex 700e som jag taggad att se vad den gå för. Jag har kvar all elektronik och accar efter Logon så det enda jag behövde var själva kitet och några upgrades. Målet är att börja bygga ihop den nu till helgen och kanske var klar någon gång i mitten av November. Självklat återkommer jag med en rapport om hur jag upplever Rexen och vilkea punkter jag varit nöjd och missnöjd.

Nej, over and out. Det ska bli skärpning och mer postande på bloggen!

No comments: