Pages

Thursday, July 01, 2010

Dags för ansiktslyft

Det var tänkt att jag skulle ha Atomen som en lek och busmaskin. Jovars, den tanken stannade inte länge. Redan efter 5-6 accar fattade jag rejält tycke för den och nu fullkomligt älskar jag den. Och självklart var jag tvungen att uppgradera den. Orginal-esc funkade bra men saknade soft start och govenor så då var det en självklarhet med ett Jive 60LV. Efter att ha satt dit ett Jive HV80 i Logon är jag såld på Kontronik. Sjukt nice soft start och en govenor som verkligen håller varvet otroligt bra. Nästa steg i Atomens uppgradering var ett nytt tailservo. Visst, Align DS650 fungerade helt okej men var aldrig 100%. Jag är verkligen nöjd med mitt MKS 980 som sitter på Logon så jag tänkte att det kan vara värt att testa Turnigys motsvarighet. Jag har nu flugit ett 20 tal accar med det tailservot och det fungerar helt klockrent. Det är otroligt vad bra servo man kan få för 600 kr!

Jive och ett grymt tailservo gör verkligen stor påverkan på flygkvaliteten!

På Helirauk så la ett av mina cyclicservon av. Det liksom bara dog när jag spolade upp helin. Då välte helin. Surt, men bladen höll iaf. Men bommen fick sig en kyss och samtliga drevsatser rensades. Jag räknade lite på vad metalldrevsatser skulle kosta och det var inget som lockade.

Så då ringde jag min väl Peter på RZE Hobby och kollade läget ang 3 st MKS 9660 servon. Han hade några hemma och om jag ville kunde jag komma förbi hans jobb dagen efter och hämta dem. Snacka om grym service! Det finns många svenska, och utländska butiker, som har mycket att lära. Jag rekomenderar verkligen Peter och hans produkter. Ta en titt på www.rzehobby.se

KDS 430 blad. Jämna, förlåtande och lagom snabba.

Peter gav mig ett par KDS 430 blad att testa. Bra kvalitet och de behövde inte balanseras någonting alls. Jag har nu flugit dem ett 20-tal flighter och kan med handen på hjärta säga att jag föredrar dem starkt framför de Maniac 430 som jag hade innan. Ska under nästa vecka prova Radix 430 och se hur dem står sig!

No comments: