Pages

Sunday, March 14, 2010

Kraschar en, kraschar alla

Premiären är avklarad och de första turerna medförde stora problem med tailwag. Trots att jag sänkte gainen blev jag inte av wagget. Fick en del tips och råd av MrMel och satte på 95mm blad istället för 105mm. En del tweakande för att få till den, men nu funkar den klockrent!

Herregud vad logon är skön att flyga! Snäppig, snabb, lätt och trackar helt otroligt genom manövrarna. Trodde inte hypen var på riktigt men det finns verkligen belägg för varje positiv kommentar. Dock hände något skumt när jag flög den idag. Jag hörde att den började låta lite konstigt och landande självklart direkt. Det visade sig att hela swashen hade delat på sig. Helt konstigt. Nu blir det att beställa en Quik Uk swash från fast-lad så att jag åter igen kan vara i luften nästa helg!

Det har varit en mörk helg på Viklanda. En bild säger mer än tusen ord så se nedan bilder.

Det började på lördagen med att något hände med Bosses Scedou 50. Helt plötsligt började den pirrutera och utgången var en rejäl smäll ner i marken.

Söndagen började bra, men efter några timmas flygning var dags för Thomas att plantera sin Atom 500 i backen.

Efter det kom Tobbe och utmanade gränserna. Tobbe flyger riktigt lågt, och denna gång lite för lågt.

Enda F3C piloten på fältet, Johan, kom ut och flög stort och vackert. Sen small det helt plötsligt och då var det inte lika vackert längre.

2 comments:

Anonymous said...

Hoppsan!

Det var fler en jag som käkade snö!
Atomen är i snart repad....

/Thomas

Robert Frånberg said...

Men,,men,,Jag åkte strax före 15.00, vad hände egentligen? "Sista-åket-för-dagen" syndromet?

Hoppas ni får ihop maskinerna ordentligt. Lider med er. :-/

Mvh /RofR