Pages

Tuesday, June 28, 2011

Träningen fortgår!


Det var några dagar sedan jag sist uppdaterade bloggen. Förra veckan bestod av dåligt väder och midsommarfirande så då blev det ingen flygning alls. Men nu är vädret bra så jag försöker flyga några flighter på eftermiddagarna efter jobbet. Och träningen går frammåt. Jag varvar set manövrar med freestyle. Ibland känns det bra och ibland mindre bra. Men jag tror jag höjt min lägsta nivå lite den senaste månaden vilket känns bra!

Min båda Logos flyger grymt bra! Skönt att ha två likvärdiga maskiner igång. Jag ska dock byta ut mitt bls 251 mot ett Mks ds 760 i den gula Logon. Jag har nya servot hemma men inte orkat byta ännu. Så mycket lust har jag med att mecka hehehe....

1 comment:

Anonymous said...

TÄNK om Tengvall BYGGDE helisar lika bra som han flyger dom...

Hell, we'd all be f*cked! men men, lyckligtvis gör han inte det ;)
(we're all safe fellas, with precision built helis comes reliability)

öhhhh, Mikados drev verkar veka, bakelit? :DDDD

"Bakelit (fenolplast) är en osmältbar (härdad) plast som var det första helsyntetiska plastmaterialet som framställdes i industriell skala. Det uppfanns av Leo Baekeland i Yonkers, New York omkring 1907 - 1909. Materialet har blivit allt mindre använt allteftersom nyare och bättre plaster uppfunnits.
"

(Just had to comment, you son of an onion)
/Udo D.