Pages

Wednesday, June 15, 2011

Maiden av ny Logo 600!


Ibland går det snabbt mellan fundering till handling. För några veckor sedan började jag tänka på om det inte vore det bästa att ha två maskiner som är så lika varandra som möjligt. Saken är biff tänke jag och ytterligare en Logo 600 beställdes. Min Rex 700 såldes och bygget av Logon tog inte mer än några dagar. Igår var det dags för maiden och det gick helt enligt planerna. Den flög helt sjukt bra men tyvärr råkade jag strippa huvudrevet på andra accen. Nya drev är på väg hem från fast-lad och jag hoppas att jag hinner få dem innan fredag då vi drar till helirauk på gotland. Jag återkommet framöver med mer reflektioner av framförallt de två olika power-setuperna jag använder. Eftersom det skiljer grymt mycket i kostnad mellan Jive+pyro och Hobbywing+700mx kan det vara intressant att se om de tyska produkterna är värda sin pengar?

No comments: