Pages

Tuesday, March 22, 2011

Bilder!

I helgen var det självklart flygning på schemat. Vädret var strålande och vi var ett stort gäng som flög hela dagen. Riktigt kul och jag passade på att träna lite set manövrar. Det är verkligen svårt att få till alla detaljer. När man lyckas få höjden rätt så missar man placeringen och vice versa. Men det är bara att träna på! Förhoppningsvis har jag tränat in fem st set manövrar till tävlingen som jag känner mig nöjd med. Men frågan är hur pass höga k faktorer man ska ge sig på? Visst går det bra att göra även de svåra men när det kommer vara tävlingen så kommer nerverna spöka. Man kommer garanterat missa på de mest banala grejerna. Därför kommer jag nog mest satsa på manövrar med k faktor runt 6-7. Kanske någon 9a. Och sedan spara krutet, eller iaf komplexiteten, till freestyle momentet. Det blir spännande att se vad alla andra kommer välja att göra!

Nedan kommer några bilder från helgen tagna av Mats S.

Min 700e med nya canopyn. Riktigt ljusa färger!

BosseN kom förbi och flög en mix av 3D och F3C. Lugnt och sansat, respekt!

BosseN flög med utrustning från en svunnen tid. Ingen förstod vad han sa när han sa att hans Scedeu hade flybar, nitromotor och 35 Mhz...

Min Jiven 80HV tappade inställningarna och vägrade varva upp mer än till 5% trottel. En reset och sedan funkade allt bra!

Johan Mellin flög F3C och efter 5 flygningar med hans nitrokärra åkte han hem och beställde en komplett elsetup + konvertering. Välkommen broder!

Jonas - vår nyaste medlem var lika glad varje gång han gick tillbaka från flygningen med en hel heli!

Rickard med sitt flygplan efter en mindre lyckad landning. Så går det när man provar annat än helis!

Peo flög sin stretchade Trex 600 och tyckte att mängden pitchsvar var svårt att kontrollera.

Det blir mycket snack mellan flygningarna. Björn, jag, Jonas och Kristoffers flickvän njuter av vårsolen.

Det är i just denna sekund pulsen stiger. Några sekunder före take off. Men det släpper oftast när man dragit iväg...

Thomas flög sin 6HV och verkade vara på ett strålande humör, precis som alltid!

Danne O och Thomas hänger upp sina helis på den nyligen införskaffade hållaren på väggen.

1 comment:

Daniel said...

Krediterar man en Fotograf får man gärna ge kredit till alla fotografer (*host* hint *harkel* jag *host*)... Inte lätt o veta iofs. ;)