Pages

Saturday, February 19, 2011

KBDD!

Jag fick hem ett gäng med KBDD tailblad i veckan. Jag har haft lite blandade resultat med dem tidigare men utvecklingen går framåt och i stort sett hela Compass teamet använder så det var definitivt värt ett försök. De jag beställde, med syfte att använda på 6HV, var ett par TWEE 102 mm. Jag ändrade inte gain eller några andra värden på tailen utan utgick från samma setup jag kört med när jag haft Radix CF 95mm. Och de funkade klockrent! Tvära stopp, bra holding power och jämn pirorate. Vad mer kan man önska? Att de sedan kostar 85 kronor uppsättningen jämfört med dryga 200 kr som ett par bra CF blad kostar gör att man inte behöver svära när man doppar tailen i marken efter en misslyckad auto. Så tummen upp för KBDD!

KBDD - Betydligt bättre än vad jag hade förväntat mig...

En annan fördel med KBDD tailbladen är att man ser tail-disken otroligt tydligt!

Idag hade jag även chansen att prova vbar goven som jag har fixat i min 6HV. Jag använde mig av Hyperions Phase sensor och installationen var enkel, setup gick bra efter lite klurande. Tyvärr kunde jag bara flyga en flight idag eftersom mitt finger fortfarande är ömt, svullet och grönt. Har det inte gått över imorgon tror jag att jag måste in till sjukan. Jag måste fått in metallspån eller kolfiberdamm i såret. Men den flighten jag flög var otroligt kul! Goven funkar hur bra som helst. Lika bra, om inte bättre, än Jivens govenor. Varvtalet var otroligt konstant. Att spoola upp funkade bra och det gick mjukt och smooth. Jag provade även att köra med 20 i paddle simulation och helin kändes skön! Svårt att avgöra med ett värkande finger men jag tyckte den föll in i manövrarna naturligt och kändes inte fullt lika mycket robot som tidigare. Visserligen gillar jag "robot-känslan" men det kan vara kul att laborera lite och se om man kan få till setupen ännu bättre. Jag kommer förhoppnings kunna flyga fullt ut nästa helg och återkommer då mera rapporter om hur jag upplever 5.1.

Tobbe avslutade dagen med ett gäng roliga autos med Kenny. Detta var vad man såg efter landningarna....

Kill Kenny - En öl, en tecknad figur eller bara Tobbes sätt att flyga 450?



1 comment:

Anonymous said...

Kenny, det sanna beviset att Align pwnar allt!
/Dr. J. Tull