Pages

Friday, January 21, 2011

Turnigy 6s 5000 mah 40c!

Stora helis kräver stora accar. Men det ger också lång flygtid.

Jag fick en uppdättning accar i dagarna. För att sprida ut kostnaden har jag köpt accar lite då och gå under vinterhalvåret. Jag har nu 4 par 5000 mah 40-50c accar och 1 par 20-30c. Ganska intressant att se skillnaden mellan de olika accarna. Det märks direkt i flygningen att 20c inte är lika kraftfullt även fast det är mer än tillräckligt. Det ska även bli intressant att se hur pass mycket snabbare 20c accarna kommer att slitas. Med mina 5 par känner jag att det är en bra utgångspunkt till när eftermiddagsflygningarna drar igång. Att flyga 5-6 flighter är perfekt en eftermiddag. På helger vill jag gärna försöka klämma in några extra flygningar så då får laddaren följa med ut till fältet.

Med 5000 mah accar får jag ut 6 min flygtid när jag har 2100 i hs och flyger hårt. Om jag sänker till 1950 får jag ut 7 min. Om jag flyger lungt, tex tränar set manövrar, skulle jag säkerligen få ut en minut till. Det är så grymt med 90 e helis! Mer än 6 minuter flygtid med helt otrolig prestanda! Det gör att det inte känns lika motiverat att flyga 4 min med mindre power och attityd.....

No comments: