Pages

Saturday, January 01, 2011

Nyårsflygning i Bro!

BusyBee MFK har en tradition att ses på nyårsafton och flyga en sista gång för året. Förra året kunde jag inte vara med men i år så föll det som sig så att jag och min vän Tobias åkte ut för att bränna av några accar. Grabbarna i Bro är alltid lika trevliga och fältet och både jättebra och inte alls lika bra på samma gång. Om man står 10-15 meter ut från depån så har man några buskar och stenar på högersidan och en liten kulle på vänstersidan. Inte så kul att ständigt vara på väg in i dem! Men om man istället går ut en längre bit så kommer man till en åker och den är helt perfekt att flyga över. Denna gång var det mycket snö och inget var plogat så dagen fick börjas med att förstöra lite ryggar. Dock kunde vi inte skotta upp en start/landningsruta tillräckligt långt ut för att flygningen skulle kännas tight. Jag fick försöka att flytta min flightline längre ut än normalt för att kunna hålla diagonala flygningar utan att riskera att träffa någon buske. Men det var lika kul för det! Men det slog mig när jag var där hur bortskämde vi i VMF är med uppvärmd klubbstuga. Nu blev det kallt och det värsta av allt var att sändaren blev iskall. Det spelade ingen roll att fingrarna var varma innan flygningen, sänderpåsen räckte inte till. Så nästa projekt blir att försöka montera någon form av värmekälla inne i påsen!

BosseN fotade och nedan är ett axplock av hans bilder.
Samtliga bilder hittas här: http://www.busybeemfk.se/phpgraphy/index.php?dir=2010%2F2010_12_31%2F&startpic=0

Min och Tobbes 700e. Mitt vobbel är till större delen borta. Det räckte med att låta den stå ute mellan flygningarna.

Tobbes 700e i en Rainbow.

Min 700e. Min kåpa är verkligen bra när det kommer till den visuella aspekten.

Det var mycket snö och rutan vid skottade upp kändes vääääldigt liten när det var dags att landa...

Micke "vette" flög sin Raptor 90 vmax.

Trädtopparna var bra att ha som referens när jag ville få mina toc-toc på en jämn höjd!

BosseN med tomtebloss på sin Hirobo 50. Udda!

Hela gänget samlat.

No comments: