Pages

Monday, December 13, 2010

Lika kul som alltid!


Min Atom 500 Flög lika bra som alltid! Jag använde mig av Trex 500 preseten som finns i vbar v4. Jag behövde göra en trimflight för att få pirrosarna 100% jämna, men efter det flög den klockrent! Och den var lika kul som jag minns den. Den har en otroligt connectad känsla på cyclic, man känner sig verkligen ett med helin hela tiden. Jag har i dagsläget ett par Kds 425 blad på och de är ganska aggresiva och har bra bett men saknar response runt mittsticka. Jag kommer byta till ett par Radix ( vilka är mina all time favoriter ) som jag har liggandes hemma. Jag måste bara få tag på ett par shimsbrickor som behövs när man har Rjx huvudet. Kds bladen passar utan shims.

Det var kul att komma igång med 500 flygningen igen. Den känns precis som en större maskin i luften men på något sätt är jag mer avslappnad när jag flyger den. Och jag vågar flyga mycket lägre med den än de stora! Så fort jag fått tag på en videokamera ska jag fixa ett nytt filmklipp på när jag flyger den!

2 comments:

Unknown said...

Är inte 325 blad lite korta på en 500 ;-)

/B

Anonymous said...

Tror det :-)