Pages

Tuesday, December 14, 2010

Lågt är hårt!

Tobbe Rydberg - Ibland blir lågt lite för lågt

Alla som flyger 3D vet att det är fruktansvärt mycket svårare för varje meter man sänker en manöver. Jag kan hålla med om att flyga riktigt lågt ger ett grymt wow intryck även om jag själv inte lagt fokus på att lära mig låg smack flygning. Teknik, variation och precision är det som jag tycker lockar mest. Istället jobbat jag mycket att försöka sänka snittet under hela flygningen. Alltså hellre medellågt under hela flighten än super lågt vid några enstaka manövrar. Det är även därför jag föredrar F3N framför 3DX. Det är så mycket mer än höjden som bedöms i F3N. Så, vad tycker ni är roligast att se på? Enklare moves riktigt lågt eller svårare manövrar något högre?

3 comments:

Anonymous said...

Svåra manövrar lågt.

Mvh Stefan "Frövi" Andersson

(Fast själv, lätta manövrar högt)

S said...

Snygga F3N före låga 3DX. Låga smack manövrar tycker jag är lite "ute"

Daniel Tengvall said...

Allt är ju också relativt vad som är lågt eller svårt.

Men att rolla sjukt lågt eller pirofunnel på nån meters höjd? Båda har sin tjusning....