Pages

Tuesday, December 21, 2010

Hur håller man motivationen uppe?


Martin har gått i marken med sin Trex 450 och motivationen sätts på prov...

Många brukar fråga mig hur jag alltid kan ha motivationen på topp. Sanningen är att det har jag inte. Det känns surt som faan när maskinerna går i backen, när hobbyn tär på ekonomin, när flygningen känns kass, när ens egna klubbkamrater motarbeterar en med onödiga motioner osv. Men jag försöker alltid tänka på att efter en dålig period kommer alltid en bra. Den tanken får mig att inte tappa glöden. Om nån av helisarna går i backen gäller det att få ihop den så snabbt som möjligt och ta ut den och flyga så hårt man kan. Om flygningen går dåligt en dag gäller det att gå hem och "ladda batterierna" och sedan hoppa upp i sadeln igen. Ibland tar man ett steg bakåt men oftast efterföljs det av två steg frammåt. Det gäller att aldrig ge upp. Dedication never takes s day off. Snart är det 2011 och det ska bli mitt bästa helikopter år. Fler meeting ska besökas och målet är att klara av 1000 flighter under året. Jag ligger på ca 600 under 2010. Jag hoppas även att min flygning utvecklas och med lite tur kanske jag kommer deltaga i någon tävling. I sverige eller utomlands? Det återstår att se!

No comments: