Pages

Saturday, November 13, 2010

Finbesök

Min Trex 700E i en Funnel med 45 graders lutning helt enligt regelboken. Foto: Mats Sjöstrand aka Ö.Lax.

Idag var det som vanligt ett gäng entusiaster ute på Viklanda och flög för fulla muggar. Jag hade med mig min 700 och flög 6 accar. Den flög lika bra som tidigare och jag börjar vänja mig vid den mer och mer nu. Det enda lite luriga är att den bygger fart på ett helt annat sätt vad tex en 500 eller 600 gör. Först går det långsamt men sen när man väl fort upp farten går det fort som satan. I tex en Hurricane eller Pirro funnel får man aktivt jobba för att få upp farten, men i tex utgång ur Stall turn bara brassar den på hur mycket som helst. Coolt, när man lärt sig hantera det.

I mitten av en pirro-flipp-flopp-grej någonting.

Idag fick vi finbesök på fältet. Jimpa80 kom förbi och snackade skit. Han hade tydligen inte flugit sedan Juli men började bli sugen igen!


1 comment:

Anonymous said...

Örjan dissar allt för hårt jpeggade bilder! give 'em pics some rez dude ;)

/Ö.L