I lördags var jag ute på fältet och måltet var inställt på att flyga åtminstone 6-7 accar. Vädret var hyffsat och några andra piloter var på plats. På första flygningen märkte jag direkt att jag inte var skärpt nog. Lite för dåligt med sömn natten innan gjorde att koncentrationen inte alls var på topp. Flygningen kändes oprecis och när accet var klart landade jag och bestämde mig för att det inte var rätt dag för mig att flyga.
Jag tror att ibland måste man lita på sin magkänsla. Känns inte allt rätt bör man inte fortsätta flyga. Det är oftast då man planterar helin i backen. Så jag tror jag gjorde mig själv en tjänst genom att hoppa över flygingen i helgen. Nu när det är vintertid kan man ju enbart flyga på helgerna vilket är tråkigt. Så nu i veckan ska jag försöka flyga så mycket simulator som jag bara hinner och ladda upp ett sug inför kommande helg!
3 comments:
GRATTIS!!!
Jag gjorde raka motsatsen "bara ett acc till..."
Flybaren var så krökt att det tog mig 25 minuter att bara få ut den, stjärtbladen hittade jag inte ens och vi flög inne i en hall.
En totalt onödig krash med andra ord.
Fast man kan alltid "get back to basics"när den där känslan infinner sig (been there, done that). Varför inte köra litet precisionshovring? Litet tail-in och nos-in övningar med några punkter på marken att försöka träffa. Måste inte vara 3D hela tiden....
Vaddå, kan man flyga lungt och sansat? :)
Post a Comment